EASZ JátékZóna 014. - Stronghold

2015/08/05. - írta: EASZ

Eredeti megjelenés: 2014. 08. 31.

Üdvözlök mindenkit eme nagyszerű napon! Ma a Stronghold lesz a bemutatóm alanya. Jó szórakozást hozzá!

A Stronghold-ot 2001-ben adta ki a Take-Two és a God Games, a fejlesztői pedig a Firefly Studios volt. Ez egy középkori Real-Time Stratégia (RTS), ahol a lényeg az, hogy egy működő infrastruktúrát kel kialakítani, miközben természeti katasztrófák, és támadások ezrei zavarják meg a mindennapjainkat.

Motor: Egész korrekt, a céljának megfelel. Ez egy felülnézetes stratégia, amiből 2001-ben már kismillió volt, de nem ez miatt emelkedett ki.

Játékélmény: Nagyon szórakoztató. Azok, akik nem rajonganak a Stratégiáért, még ők is szeretni fogják. Akik ebben a témakörben tanyáznak, neki ez lesz az egyik álomjáték. Teljesen letisztult, egyszerű és profi interfész áll a rendelkezésünkre. Minden érthető, és kiszámíthatatlan. Nagyon okosan kel építkezni, de ezért (is) élvezetes.

Történet: Ugyan van történetmód, nem ez lesz az a játék, ami a történetet veszi előtérben. A lényeg az, hogy az apánkat, amíg távolvoltunk megölték, és a királyságunkat négy fő személy (Rat, Snake, Pig, Wolf) elosztja egymás között. Nekünk az a lényeg, hogy bosszút álljunk apánk gyilkosán és visszaszerezzük a királyságot. Vannak benne fordulatok ugyan, de ügyesen használják fel, hogy mindig legyen nekünk motivációnk.

Párbeszédek: Nagyon fantasztikusak! Mindenkinek megvan a saját akcentusa, emeletszórakoztatóak. Minden karakternek jó szinkront találtak ki!

Pályadizájn: Jól kivehető minden, de nem nagyon érdemes az emberekre ráközelíteni, mert szerintem ezek a részek bizony rondák lettek. Amúgy a történet módban remekül fel vannak építve, és amikor saját pályát kel tervezni, az maga a megtestesült valóság. Csak a kreativitásod állít meg!

Mesterséges intelligencia: Nem azt mondom, hogy rossz, de akadnak furcsaságok. Számomra örök rejtély, hogy néha nem jelenik meg az ellenség, pedig még mondták is, hogy mindjárt itt lesznek… Ezen kívül csak minimális gondok vannak vele.

Világdizájn: Nem világrengető, de ennek ez volt a lényege. Mármint ide tökéletes.

 

Grafika: Nem ez a legjobb része az egésznek. Nagyon ronda, még 2001-ben is az volt. Mint írtam, ne közelítsetek a karakterekre, mert csúnya vége lesz. Szerintem, amikor katonákat kel képezni az volt a cél, hogy úgy nézzenek ki a katonák, mint ahogyan a játékban is. Nem volt ez rossz ötlet, csak összbenyomást megnézve ez így nem lett fantasztikus. DE a szereplők olyan jók lettek, hogy azt hittem, ezek valós felvételek! Komolyan mondom!

Zenék: Ezek a számok egyszerűen tökéletes. Célnak megfelel, de ezeket bármikor meghallom, már elvigyorodok, és eszembe jut, milyen jó vele játszani.

Összegezésként: Mindenki próbálja ki. Vegyétek meg a GOG.com-on, ugyanis ez a játék minden fillért megér!

És most: Jövő héten, szombaton elkezdődik az EASZ JátékZóna blog-on az első HETEK! Nem is akármivel kezdek, mint:

Igen az Angry Birds! Lehet ez furcsa lesz, de én már alig várom! A menetrend a következő: minden szombaton lesz egy klasszikus JátékZóna (vagy ha egy különleges résznél vagyunk, akkor Exclusive), és szerdánként egy „Kitekintő”-vel foglak várni titeket. Ez annyit tesz, hogy olyan játékokról beszélek röviden, amik érdemelnek figyelmet ugyan, de nem akkorát, hogy JátékZóna legyen belőle.

Úgyhogy jövő héten Angry Birds hetek lesznek. Addig is: Viszlát, legközelebb! :D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://easzjatekzona.blog.hu/api/trackback/id/tr977684228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása