A játék, ami pár hibán kívül egészen jól sikerült. Csak az a baj, hogy kevesen ismerik.
2001-ben jelent meg a JoWooD-tól. Ez a Settlers utánzatnak a második része, ugyanis az első rész címe németül Die Wölker, angolul meg Alien Naitons. Az első verzióval nem játszottam, azonban sok helyen olvasva nem sikerült valami jól. De most nem erről szeretnék írni.
A játék szerintem nagyon jól sikerült, viszont aki még nem játszott vele először az oktató részét kéne végigvinni (4 pálya van benne és gyorsan végig lehet vinni). Eme tudás nélkül sokáig nem lesz esélyed életben tartani az embereket. Aki azonban ezt kitanulja már könnyedén tud vele játszani.
Három nemzet nem mindennapinak nevezhető életükben kell eligazodni: a Pimonnok (nagyon UFO-kra hasonlítanak) az Amazonok (talán róluk nem nagyon kell beszélni) és a Sajiki-k (ízeltlábúak tömkelege). Három játékmód van: az oktatórész, a hadjáratmód és az egyedi játék.
A történetben három csapattal kell játszani, mindenkinek 9 feladatott kell teljesíteni. Többségük a következő: Legyen x mennyiségű polgár, építs fel ilyen épülete(ke)t, gyárts le y mennyiségű terméket, győzd le az ellenséget, szerez aranyat – leginkább ilyenekkel találkozunk. Az elején még jó, de annyira nincs nagy változatosság, hogy a végére már csak azt kívánod, legyen vége ennek a 7-9 pályának (ugyanis nem kell a fináléhoz az összest teljesíteni, mert ha végeztél 4 pályával, eldöntheted azt, hogy csatázol, vagy inkább gazdálkodsz).
Az egyedi játékban azt lehet beállítani, hogy mennyi napig játsszál, vagy az legyen a győztes, aki lerombolja az összes ellenség városházát (bizony ez a game over azon csapat részére, akkor az összes polgár meghal, települések lerombolódnak és nem kapsz semmilyen jutalmat csak egy üzenetet, hogy megölted a csapatott), esetleg egy bizonyos arany mennyiséget szerzel. Továbbá a területet ahol játszol, mennyi ellenséget akarsz magad körül és a tudósod hányadik technológia szintet fog elérni.
A Nemeztek nagyon jó soundtrack-et tud felhozni – amíg észre nem veszed azt, hogy 5-7 dal van benne, ami állandóan ismétlődik. Továbbá néha kiszámíthatatlan az istenek viselkedése (ha van elég kegyed hozzá, akkor el tudod érni azt, hogy ellenségeid pestist kapjanak, az aranyaidat megduplázzák, vagy egészséget adjanak), mert hiába van templomaid, mindenféle világajándék, néha a kegymérő nem megy feljebb egy adott pontnál. Egy átlagos nap ilyen: reggel nyolckor felkelnek, dolgoznak, 11:45-től 12:30-ig ebédelnek, majd 13:00 kiképzed a tiniket, 13:30-tól a piac nyitva lesz, dolgoznak és 18 óra körül mindenki megy aludni. Aztán másnapra rengeteg gyermeket fognak nemzeni (ezt a legkönnyebb úgy szabályozni, hogy ahány lakás kiadó, azt meg kell duplázni – fiúk és lányok miatt – annyi gyerek fog születni – hogy ebben ki látja a logikát?). Ez nagyon hamar unalmassá válik, főleg ha az időt végig egyes gyorsaságban nézed. A játékban van még egy multiplayer mód, de mivel annyira kevesen ismerik és már nem is játszanak, nem lepődtem meg azon, hogy nincs egy játékos sem.
Egy mondatban összefoglalva: A Nemzetek jó játék, apróbb hibákkal, sajnos azonban kevesen ismerik. Viszlát, legközelebb! :D
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.